intuiie oncenventui

#letconnect met je gedachten en krijg meer energie

21 tips

Wat zijn nou tips om je denken op zo’n manier in te zetten dat het voor je gaat werken ipv tegen je?

Dit is een vraag die ik vaak krijg.

Hieronder vind je de 21 tips.

Word weer de ontdekker van jouw wereld ipv af te wachten wat er gaat komen.

Een hele mooie dag.

TIP 1 STEL DOELEN

Quote van Benjamin Disraeli:
“Het geheim van succes is voortdurend het doel blijven volgen”

Mensen brengen hun hele leven door met dromen over geluk, een bruisender leven en bestaan vol bezieling. Maar toch zien ze er niets in om maandelijks 10 minuten na te denken om hun doelen op te schrijven en over de zin van het leven na te denken. Je doel stellen maakt je leven tot iets schitterends. Je wereld wordt rijker, mooier en magischer.

Probeer erachter te komen wat je het liefste doet en richt daar al je energie op.

Als je kijkt naar de meest succesvolle mensen dan zie je dat zij dit doen, volledig bewuste mensen vinden het zeer belangrijk hun talenten te vinden, hun persoonlijke doel te ontdekken en hun menselijke gaven/talenten toe te passen en daaraan vervulling te geven. Je kent ze wel de artsen van artsen zonder grenzen of de lieve maatschappelijk werkster die zonder dat het energie kost heel veel werk kan verzetten.

Dus waar ben jij goed in?

Als je niet weet waar je naar toe gaat weet je ook nooit wanneer je bent aangekomen

Door je doelen helder te omschrijven boor je jouw creativiteit aan die je op het juiste pad zullen brengen.
Wanneer je jouw gedachten hierop richt is er geen ruimte voor je dagelijkse zorgen, je vindt ze minder belangrijk.

TIP 2 ENERGIELEKKEN

Herken jij je energielekken?

Als je veel stress hebt dan gaat er veel van jouw energie daarnaartoe, een energielek dus. Vergelijk het met een fietsband, je pompt ‘m op en je begint te fietsen, hoe meer stress je ervaart, je bezorgd bent, je schuldig voelt hoe meer gaatjes er in de band komen. De lucht gaat eruit. En wellicht herken je dit dat jij ook van hot naar her rent en van crisis naar crisissituatie leeft, dan raak je uitgeput dan is de lucht eruit.

Als je een duidelijk doel hebt dan pik je dit soort gedachten niet meer en zal je sneller de energielekken herkennen.
Ik ben een laatbloeier pas rond mijn 43e kreeg ik door dat ik veel energie gaf aan mijn angst, ook al was ik vanaf mijn 20e bezig met persoonlijke ontwikkeling, de angst gaf ik een grote plaats in mijn leven.

TIP 3 ZELFREFLECTIE

Als je leven optimaal wilt leven bekommer je dan om je gedachten alsof het je dierbaarste bezittingen zijn, doe er alles aan om je innerlijke onrust te voorkomen, je zult rijkelijk beloond worden.

Zelfkennis is de 1e stap om meester te worden over jezelf.
Stap 2 is te accepteren dat je ook weleens sombere gedachten hebt en dat JIJ dit kunt omdraaien.

Gedachten zijn levende dingen, kleine bundeltjes energie. De meeste mensen schenken geen aandacht aan de aard van hun gedachten en toch bepaalt de kwaliteit van je denken de kwaliteit van je leven.

Maak tijd om jouw gedachten te onderzoeken.

Je kunt zeggen “heb ik geen tijd voor” maar je zult uiteindelijk ook benzine moeten tanken je kan ook niet continu door blijven rijden zonder te tanken.

Ik vond dit ook een beetje gedoe eerder maar ik heb gemerkt dat het essentieel is om niet te veel te verzanden in allerlei emoties en ik krijg er meer energie door doordat ik me nu richt op wat ik wil ipv op angsten.

TIP 4 ONE THOUGHT AT A TIME

Door deze natuurwet te begrijpen kan je de gedachte ombuigen naar een meer helpende gedachte.

Je kunt maar aan één ding tegelijk denken, probeer maar eens aan 2, 3, 4 dingen tegelijk te denken.

TIP 5 STERFBED

Leef iedere dag alsof het je laatste is.

Stel jezelf elke dag de vraag; wat zou ik doen als vandaag de allerlaatste is van mijn leven?
Hoe zal je je dan gedragen tegenover je gezin, tegenover je medewerkers, je klanten en onbekenden?

Hoe productief en blij zal jij je voelen als je uit ieder ogenblik het allerbeste zal halen?
Je zal meer halen uit de dag, uit de contacten die je hebt met mensen, uit je relaties en minder aandacht geven aan onbelangrijke zaken

TIP 6 EXCUSITUS

Een zwakke geest leidt tot zwakke handelingen.
Als je niet zeker bent van jezelf als je niet vertrouwt op wat je doet dan kunnen je acties niet optimaal zijn. Stel jezelf de vraag waar verzet ik mij tegen en waarom doe ik dat nog? Houd op met het zoeken van uitvluchten en doe het gewoon.

TIP 7 LACH

Weet je hoe vaak een kind van 4 jaar lacht op een dag?
300 keer
En een gemiddelde volwassene?
15 keer
Lachen heelt!! Ook al staat je hoofd er niet naar, smile eens naar jezelf in de ochtend als je in de spiegel kijkt.
De Amerikaans filosoof en psycholoog William James die de Europese psychologie naar Amerika bracht zei. ”Wij lachen niet omdat we gelukkig zijn, we zijn gelukkig omdat we lachen.”

TIP 8 OCHTENDRITUEEL

Elke ochtend sta ik om 6.30 op dit doe ik sinds 3 jaar. Dit bevalt me goed!!
In de zomer doe ik eerst 20 min. yoga oefeningen, dan ga ik 20 min mediteren en dan ga ik lezen en schrijven in mijn dagboek.

Bekijk dagelijks jouw doelen en doordat te doen wordt dit idee in jouw gedachten gecreëerd en jouw brein gaat dit automatiseren. Het wordt een gewoonte.

Door een uur eerder op te staan heb je op jaarbasis 365 uur erbij, dat zijn 9 werkweken van 40 uur.

TIP 9 BESTEED AANDACHT AAN JE EIGEN DROMEN

Iedere seconde die je besteedt aan de dromen van een ander gaat van het vervullen van jouw dromen af!!

Onze aandacht is ons kostbaarste bezit dat we hebben, zet het zo waardevol mogelijk in voor jou. En weet je dat is niet egoïstisch het is juist kiezen voor jou en wanneer je kiest kan je ook meer geven aan de ander.

TIP 10 LEEF NU, DENK NU

Denken heeft te maken met het verleden, je baseert je gedachten op herinneringen uit het verleden.(wil je hier meer over weten, let me know)

Wanneer je consequent je geest op het leven in het heden focust, heb je altijd onbeperkt energie, omdat je geen energie verliest aan angst, schuld of andere zorgen over het verleden of toekomst.

TIP 11 ER ZIJN ALLEEN LESSEN

Fouten bestaan niet, je leert van alles dat gebeurt in je leven, idd soms zijn de omstandigheden zwaar K.. maar kijk hoe je van je reactie kunt leren.

Falen is niet genoeg moed hebben om het te proberen, niets meer en niets minder
Het enige wat tussen ons en onze dromen in staat is de angst om te falen, falen is essentieel om succes te boeken, mislukking stelt ons op de proef en geeft kans om te groeien.

TIP 12 NOTEER JE TIJDSBESTEDING

Doordat je helder hebt waar je dagelijks mee bezig bent kan je herkennen waar jouw energie naar toe gaat.

Hoe je jij je tijd besteedt 80/20% regel, van alle 100 activiteiten die je doet levert slechts 20% echt blijvend resultaat op, slechts 20% heeft invloed op je levenskwaliteit, dit zijn de high-impact activiteiten.
Kun je de tijd die je voor de tv hebt gehangen of al roddelend met mensen hebt doorgebracht een werkelijke impact noemen op jouw leven?

TIP 13 PLAN JE DAG

Maak ’s avonds een lijst met 3 doelen voor de volgende dag
Met de app Pomodore heb je elke 30’een pauze en reflectie van 5’

Wet van Parkinson stelt dat door een bepaalde tijdslimiet eraan te verbinden ben je eerder geneigd je daarmee bezig te houden en niet af te dwalen.

TIP 14 PLAN MAGIC DAYS IN

Dit zijn dagen waar je iets speciaals doet voor jezelf of voor een ander
Ik ga bijv.nu elke 3 maanden met mijn moeder naar een concert, on of offline.

TIP 15 ZOEK EEN BUDDY

Door het te benoemen wat je wilt en hoe je het wilt aan een ander krijg je een commitment en wil je je daaraan houden
Bijv. dagelijks een whatsapp met 3 dingen, wat gaat goed, wat ga ik vandaag doen, waar loop ik tegenaan.

TIP 16 INTERNET VASTEN

Je bent productiever en energieker wanneer je niet continu wordt afgeleid door wat erop whatsapp, mail en soc. Media gebeurt.

TIP 17 DURF EEN BESLISSING TE NEMEN

Alleen door een beslissing te nemen, kan jij je eraan houden.
Begin klein bijv. vroeg opstaan, blijf het doen en dan krijg je een super goed gevoel, en dat komt omdat je het DOET. Je hebt je een doel gesteld en dit gehaald.

TIP 18 BEWEEG

Door te bewegen komt het in je gedachten ook op gang.
Je lichaam kan niet liegen zoals je hoofd dat kan. Je hoofd kan makkelijk ontkennen en excuses verzinnen je lichaam niet.

TIP 19 HOUD 60 DAGEN VOL

Dit is de tijd dat je brein nodig heeft om een automatisme te maken!
En het zal de eerst 20 dagen okay zijn om vol te houden de middelste zullen ontzettend zwaar zijn en je zult het af en toe vergeten en de laatste zullen het zwaarste zijn

Maak een ritueel, rituelen hebben enorm veel invloed, kijk naar topsporters, ze eten hetzelfde, hebben een bepaalde gewoonte om hun schoenen te strikken, of zaken mensen die telkens hetzelfde zeggen bij een presentatie, of een webinar.

Wanneer je dagelijks een handeling doet en dat doe je op een bepaalde manier dan wordt het vanzelf een gewoonte.
Zoals bij het ochtendritueel, in het begin moest ik mij ertoe zetten dat de wekker om 6.30 afging, het was donker en ik wilde me het liefste omdraaien om nog even een tukkie doen.

TIP 20 TOON MOED

Moed is een eigenschap die iedereen kan ontwikkelen en deze zal op lange termijn veel vruchten afwerpen.

Moed geeft je de kans een eigen leven te leiden, moed geeft je de kans te doen wat je wilt, omdat jij diep vanbinnen weet dat het goed is. Moed geeft je controle over jezelf om te volharden waar anderen het laten afweten.

De mate van moed bepaalt de mate van voldoening die je ontvangt. Het geeft je de kans je werkelijk bewust te worden van alle wonderlijke gebeurtenissen in het avontuur van je leven. En wie zichzelf onder controle heeft, heeft moed in overvloed.

Wilskracht geeft je energie om moed te tonen.

TIP 21 STEL JE LEVEN NIET UIT

Leef met grenzeloos enthousiasme en energie!
Breng jezelf dagelijks verder, werk hard aan lichaam en geest.

Doe de dingen waar je bang voor bent
Wees de persoon die je altijd al hebt willen zijn

Doe de dingen die je altijd al hebt willen doen, maar niet hebt gedaan omdat je jezelf hebt gezegd dat je te jong, te oud, te dom, te slim, te rijk, te arm of what ever je tegen jezelf hebt gezegd dat je heeft afgehouden.

Probeer je niet te laten leiden door je eigen tijdsindeling.
Richt je liever op die dingen die je geweten en je hart je ingeven.

Wanneer je in jezelf investeert en je erop richt je geest, lichaam en wezen naar het hoogste niveau te tillen, zal je voelen alsof je een eigen stuurman in je hebt die je vertelt wat je moet doen om het meest lonende resultaat te boeken.

Succes!

Wil je meer weten of een keer sparren hierover laat het me dan weten via dit contactformulier.