Hoe kom je aan klanten?
“Kan jij eens kijken in mijn ENERGIE hoe het komt dat ik geen klanten heb?”
Laten we het dan praktisch houden.
Wil je klanten?
Check jouw agenda!
Wees eerlijk en kijk!
📞Hoe vaak spreek jij de mensen in jouw netwerk?📞
Hoeveel tijd en aandacht geef jij aan jouw potentiële klanten?
Wil je klanten, maar heb je in jouw agenda geen tijd gereserveerd om jouw potentiële klanten te bellen?
De energie van jouw bedrijf zal dit dan weerspiegelen, er is geen magische formule die er voor zorgt dat je geen relatie hoeft op te bouwen met je klanten, althans ik heb m nog niet gevonden.
De Wet van Oorzaak en Gevolg kan je hier op toepassen. Gevolg geen klanten, oorzaak geen contact met netwerk.
De meeste mensen weten dat het een tijdje kan duren om een potentiële klant te interesseren voor een goed gesprek. Maar ze weten ook, theoretisch en verstandelijk, dat dit een essentieel onderdeel van het salesproces is.
Zonder gesprekken no business.
Vind je het lastig om te bellen en spookt dit door je hoofd:
• Ik weet niet wat ik moet zeggen
• Zitten ze wel op mij te wachten
• Ik kan toch niet zomaar bellen
• Dat is toch pushen
• Ik bel vast ongelegen
• En nog wat van dit soort zelf ondermijnende gedachten
Dit zijn vaak dezelfde argumenten die bij sales zorgen voor blokkades. Jouw mindset is van zo’n groot belang in jouw bedrijf, het gaat om hoeveel vertrouwen jij hebt in jezelf, in jouw product en in jouw bedrijf.
Wat vertel jij jezelf als het aankomt op het in contact komen met jouw klanten:
· Ik probeer het echt, maar …
· Ik weet dat dit belangrijk is, maar…..,
· Nu je het zo zegt weet ik dat ik er meer mag plannen,
· Misschien is dit de ontbrekende schakel, waarom doe ik het dan niet?
Weet je waarom???
Je houdt jezelf af om de ervaring aan te gaan om je oude overtuigingen te her-programmeren met resultaten die jouw onbewuste brein laten ervaren dat het heel erg interessant en leuk is om met je netwerk in contact te komen.
Dat is de reden dat je geen afspraken hebt gepland. Je hebt er geen tijd voor gereserveerd. Het staat niet in jouw agenda.
Jammer genoeg geloven de meeste ondernemers dat klanten afkomstig zijn door posten op social media, zelfpromotie, marketing, personal branding en het verkrijgen van de naam.
Na 12 jaar weet ik dat klanten komen uit gesprekken die je met ze aan gaat. Je gaat een relatie opbouwen. Door het wederzijds verkennen van mogelijkheden krijg je informatie.
Je bouwt relatie kapitaal op.
Hoeveel gesprekken ga jij plannen in je agenda deze week?