TIJD

Tijd is een kostbaar bezit en hoe we onze tijd invullen vraagt om aandacht en discipline. Aandacht in de zin van hoeveel tijd je besteedt aan de gedachten en overtuigingen die je afhouden van simpel weg gewoon “doen”.

Afgelopen week heeft mij weer een fijne les ten aanzien van TIJD geleerd. Vorige week ben ik verhuisd.

Eind maart ben ik begonnen met het uitzoeken, opruimen, weggeven en inpakken van de spullen. De vorige verhuizing vanuit Frankrijk heb ik ook op deze wijze aangepakt. Ruim de tijd nemen zorgt bij mij voor overzicht en dat geeft rust.

De vaste afspraken met coachklanten en de businessreadingen liepen wel door. En voor het maken van content en het schrijven van mijn nieuwe programma gebruikte ik het excuus, voor mezelf, dat ik aan het verhuizen was, ik had geen tijd.

Dit gelegenheidsexcuus had ikzelf niet door totdat iemand mij er vorige week op wees, grappig toch dat ik dit bij anderen goed kan opmerken en bij mezelf schiet het erbij in. Vandaar de naam blinde vlek of bord voor je kop.

Nog geen half uur na dit gesprek kreeg ik een aanvraag van een landelijke stichting (welke ik niet mag noemen helaas) om een businessreading te doen. Uiteraard was mijn eerste ingeving “Oh dat doe ik volgende week wel na de verhuizing” en meteen realiseerde ik me dat ik me weer aan het verschuilen was achter de verhuizing. Dat ik geen tijd had!

De verhuizing was pas de dag erop dus ik had tijd. In een lege kamer heb ik de businessreading gedaan en na afloop gelijk het audiobestand naar de aanvrager verzonden. ’s Middags hebben we de reading doorgenomen en ik had nog genoeg tijd over om nog wat dozen in te pakken.  

Zo heb ik die dag 2 mensen blij gemaakt, de aanvrager, hij heeft inzichten gekregen in de organisatie energie en weet hoe hij verder kan, maar bovenal mezelf. Ik ben voorbij de STEM in mijn hoofd gegaan die het heerlijk vindt dat ik naar ‘m luister en mijn tijd en aandacht aan het veilige en bekende besteed.

Laat een reactie achter





Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.